Thisted den 22. april 2024
Lyset dæmpes i hallen, og spillerne fra Mors-Thy Håndbold venter spændt i spillertunnellen. Da første spiller løber på banen, eksploderer hallen i lysblink og publikums taktfaste klap.
Thisted Forsikring og Sparekassen Thy har i samarbejde med Mors-Thy Håndbold arrangeret en overraskelse for tilskuerne til holdets hjemmebanekampe i slutspillet: Lysarmbånd. Fra håndleddet af alle tilskuerne skaber de radiostyrede armbånd en festlig atmosfære, som bygger på den i forvejen landskendte stemning på holdets to hjemmebaner, også kendt som ”Bette Balkan”.
”Vi skal huske at fejre, når det går godt. Og det gør det i allerhøjeste grad lige nu for Mors-Thy Håndbold i slutspillet i Herreligaen. Med lysarmbåndene ønsker vi at inddrage publikum i at skabe en endnu federe stemning til hjemmekampene og tænde yderligere op under fællesskabet,” siger Jakob Madsen fra Sparekassen Thy og Rasmus Broholm Madsen fra Thisted Forsikring.
Det er hovedsponsoren Thisted Forsikring og topsponsoren Sparekassen Thy, som har hyret en lokal leverandør af den nye løsning som et sponsorat til Mors-Thy Håndbold. Og tilskuerne har taget særdeles godt imod lysarmbåndene, som lyser op ved indløb, timeout og hver gang Mors-Thy scorer mål. Til sidste hjemmekamp mod Bjerringbro/Silkeborg blev løsningen testet med stor succes, og mange fans kvitterede positivt for initiativet. Spillerne kvitterede med en sejr til det lokale håndboldflagskib.
”Vi er den første danske håndboldklub som bygger ovenpå publikumsoplevelsen ved at gøre tilskuerne til en aktiv del af lysshowet med LED-armbånd. Derfor måtte vi også omkring Dansk Håndbold Forbund for at få godkendelse til initiativet. Vi er glade for, at vi med hjælp fra Thisted Forsikring og Sparekassen Thy kan tilbyde en håndboldoplevelse af international standard på begge vores hjemmebaner,” siger Hans Peter Jarl Madsen, salgsdirektør i Mors-Thy Håndbold.
Det er Dancefloor.dk med Per Svalgaard som partner, der er leverandør af løsningen og ansvarlig for afvikling af lysshowet. Den lokale leverandør af professionelle lyd-, lys- og AV-løsninger har på baggrund af henvendelsen fra Thisted Forsikring, Sparekassen Thy og Mors-Thy Håndbold, investeret i de mange armbånd og udstyret til at programmere og styre lyset.
”De fleste kender armbåndene fra Coldplay, som har dem med på deres turnéer. De blev også brugt til at fyre op under festen til dette års X-Factor-finale. Vi har været meget spændte på, hvor mange armbånd, vi ville miste, og er blevet meget positivt overraskede. Langt de fleste afleverede dem tilbage ved udgangen,” udtaler Per Svalgaard. Armbåndene er ubrugelige derhjemme. De virker kun, når Mors-Thy Håndbold spiller hjemmekamp, hvor det indbyggede LED-lys styres af en radiosender.
Jacob Mehl, formand for fanklubben Bette Balkan, har positive ord at sige om tiltaget med lysarmbåndene: ”Vi har Danmarks to bedste hjemmebaner i Thy og på Mors. Det skal være intenst og svært at komme hertil som udehold, og derfor er Bette Balkan glade for at to af klubbens store sponsorer vil bidrage til at løfte stemningen i hallerne yderligere. Det virkede mod Bjerringbro/Silkeborg, og vi glæder os til at opleve det igen på søndag mod Aalborg Håndbold,” siger Jakob Mehl.
Kontaktpersoner
Per Svalgaard Larsen Partner Dancefloor.dk 31 24 52 60 / per@dancefloor.dk |
Hans Peter Jarl Madsen Salgsdirektør Mors-Thy Håndbold 21 23 12 31 / hp@morsthy.dk |
Jakob Madsen Forretningsudviklingsdirektør Sparekassen Thy 99 19 50 35 / jam@sparthy.dk |
Rasmus Broholm Madsen Marketing- og kommunikationschef Thisted Forsikring 22 22 22 65 / rbm@thistedforsikring.dk |